dimarts, 19 de febrer del 2013

ANALITZEM ALGUNS ANUNCIS

Després de treballar els sis elements bàsics amb els quals podem dur a terme un anàlisis més o menys complet de qualsevol imatge o film, a continuació he dut a terme la tria de tres anuncis publicitaris els quals analitzarem a partir d'aquests elements. En comptes d'analitzar els anuncis a partir de tots els elements que s'han estudiat, el que es farà és descatar en cada un d'ells aquell o aquells elements que es trobin més destacats en el curs de l'anunci. Posteriorment, se'n farà un anàlisis el més complet possible.

El primer anunci: "Ciència amb comptagotes" del 30 minuts


Aquest és un anunci del canal català de televisió TV3, en el qual s'anuncia o es presenta un reportatge del programa "30 minuts". En l'anunci, per tant, se'ns mostra una tria de les imatges que apareixeran també en el aquest reportatge. D'aquestes imatges, els dos elements més destacats són les línies de les imatges i l'ús de la veu en off. 

En quant al primer element, veiem que durant tot l'anunci destaquen molts les formes i la composició dels aparells científics que se'ns mostren, així com també destaquen una gran quantitat d'espais tancats des dels quals una o un grup de persones explica o debat algun tema. En tots aquests espais el que destaquen són línies verticals i horitzontals del mobiliari que els decora, el qual crea un ambient de tensió i de serietat. Aquest ambient és molt adequat, ja que el que es presenta és un tema de debat i preocupació molt actual i les persones que en parlen són enteses del tema que presenten opinions de valor i que cal tractar amb serietat. En quant als objectes científics, en canvi, ens presenten una gran quantitat de línies tant rectes com corbes. Per tant, aquesta combinació ajudaria a crear un espai estètic i dolç en el qual es descarregui una mica aquesta tensió. 

En quant al segon element, destaquem com durant tot l'anunci se sent una música de fons que l'acompanya i li dóna unitat, mentre que el tema de debat del que tracta el documental és presentat per un narrador que es fa present en l'anunci per mitjà de l'ús de la veu en off. En alguns trossos de l'anunci, trobem també l'intervenció dels propis personatges protagonistes del documental, que diuen algunes frases claus.


El segon anunci: "Sexe a Nova York", la segona pel·lícula


En aquest cas ens trobem davant d'un tràiler de la segona entrega de les pel·lícules basades en la vida dels personatges de la sèrie "Sexe a Nova York" i en el qual se'n destaca el ritme i la música. 

Al parlar del ritme del tràiler, podem destacar que es tracta d'un ritme dinàmic en el qual observem una gran quantitat de plans de curta durada que es van superposant per a oferir una idea dels esdeveniments claus en la trama del film. Es tracta d'un ritme analític en el qual es vols transmetre un dramatisme que convidi a l'espectador a veure la pel·lícula a la vegada que es vol transmetre que és una pel·lícula dinàmica plena de moments divertits i glamurosos. D'aquesta manera, l'espectador es quedarà amb la idea que és una pel·lícula no gens pesada de veure amb la qual pot passar una estona divertida. 

El segon element del qual parlarem és, altre cop, la música. En aquest cas també trobem al llarg de tot el tràiler l'ús d'una veu en off masculina que ens presenta l'entorn i el caràcter dels personatges i l'ambient o situació en les quals es trobaran immerses durant la pel·lícula. Com a complement, també hi trobem algunes escenes en les quals es deixa parlar als personatges, els quals diuen algunes frases que transmeten una sensació d'exaltació i optimisme. Per últim, el que creiem més destacat és la banda sonora original de la sèrie que també acompanya als personatges en aquesta aventura. Aquesta és una banda sonora original que es creà especialment per a la sèrie i en la qual hi trobem un Leiv motiv molt destacat que es va repetint al llarg d'aquesta i que és plenament identificatiu d'aquestes quatre dones de Nova York.


El tercer anunci: "Finish Powerball" de Quantum


Aquest és un anunci publicitari molt recurrent en la televisió en el qual s'anuncien unes càpsules de sabó per al rentavaixelles. En aquest, el que hem trobat més destacable ha estat la llum i el color.

En primer lloc, al parlar de la llum, destaquem com es tracta d'una llum de tipus artificial que destaca per ser una llum dura o directa, ja que destaca el contorn i forma dels personatges i objectes. A més a més, es tracta d'una il·luminació de masses ja que vol imitar l'efecte natural de la llum del dia. És també una llum molt clara. 

En segon lloc, al parlar del color, destaquem com en tot l'anunci predominen els colors blanc i negre, ja que com que el que es mostra és una cuina d'una xef que sembla important el que es transmet amb aquests colors és una sensació de modernitat, netedat i professionalitat.

El que més crida l'atenció, però, és un canvi en un moment de l'anunci que hem considerat molt interessant. Aquest canvi es dóna quan la xef recorda com havia de fregar els plats abans, i tant la llum com el color canvien radicalment. La llum s'enfosqueix i el color també: en aquest fragment podem parlar de color històric, ja que vol expressar el canvi temporal de l'escena. El que s'observa és un flashback, en el qual es mostren accions que es van dur a terme suposadament fa molt de temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada